Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Č91e89s55t98m26í68r 19P69u30n23č73o62c61h89á20ř 1504729222837

Drobná chyba, pan Janota spal po noční a byl ve stavu, jako ve 2 hod. ráno, píše on sám v blogu. se vším ostatním souhlas.

+1/0
23.2.2017 22:47

J73i85ř47í 11Z83a19p49l61e66t66a92l 2750698512294

Souhlasím akorát v tom, že smrt bych panu Janotovi určitě nepřál a že 12 let je v tomto státě za takový čin dost nadstandardní sazba (s dovětkem: Bohužel.) Jako hrdinu ho ale rozhodně vnímat nemohu.

Zaprvé incident se nestal, tak jak uvádíte, ve dvě hodiny ráno, ale v devět. Chápu, že pan Janota mohl mít v tuto dobu půlnoc, jenomže většina ostatních lidí má v devět ráno prostě devět ráno - tzn. pracovní dobu.

Že se mu vlámali do bytu? Rozhodně nechci obhajovat exekutorskou mafii, která v ČR jistě řádí, ale pokud by jakoukoliv exekuci mělo zastavit dlužníkovo neotevření dveří exekutorům, tak by asi celý exekuční systém k moc věcem nebyl, to možná uznáte i vy sám.

Podle pana Janoty byl průstřel dveří vzdálen od jednoho okraje 30 cm a od druhého 50 cm, což mně osobně pořád přijde jako plus mínus střed dveří. Sice uvádí, že výstřel šel na opačnou stranu, než odkud slyšel hlas, na druhou stranu ale sám přiznává, že slyšel dvě osoby, je tedy zřejmé, že při tom výstřelu šlo o život, ať se to někomu líbí nebo ne.

Závěrem: i když trest 12 let je ve zdejších podmínkách očividně exemplární a na jeho výši měla jistě podíl exekuční mafie, člověka, který neplatí dluhy a ještě střílí přes zavřené dveře po lidech, za hrdinu rozhodně považovat nemohu.

+1/0
23.2.2017 19:38
Foto

O19t25t28o 61Č15e51r49n37ý 3135785787962

V případě 12-15 let rozmezí v 1. odst. jste se za použití všech polehčujících okolností mohl dostat až na 5 let.

0/0
23.2.2017 20:16
Foto

O97t43t98o 84Č39e89r57n32ý 3555905157462

To patřilo pod pana Kincla. trochu zmatek.

0/0
23.2.2017 20:17

Š58t64ě12p52á75n 54K53o31p43ř52i73v90a 6879665695432

Nemyslim si, ze clovek, ktery se jiz rozhodl udelat to, co pan Janota nakonec udelal, ma ve svem popisu inkriminovaneho rana jeste lhat, pokud by se to stalo jinak. Pochybuji, ze si vyfabuloval dej tak, jak ho sam popsal ve svem predsmrtnem blogu a na te lzi by i chtel zemrit. Nakonec to vicemene chovani exekutoru odpovida. Proto verim, ze strelbou reagoval v panice z vlastniho ohrozeni na zivote.

Jeho dluhy a jejich (ne)reseni ponecham stranou, nic o nich nevim, ani se netykaly cele nestastne udalosti.

0/0
23.2.2017 17:11
Foto

J45i81ř67í 32H86e21r15m61á80n36e13k 4286462952370

Ono to je asi trochu jinak. On se do své verze vcítil. On nelhal, on to tak viděl

+3/0
23.2.2017 17:13

M14i77l68a95n 12S98t73e82h59l56í44k 7540339523201

Taky to tak vidím.

0/0
23.2.2017 17:21

J27i68ř55í 21K49i86n68d28l 2358537133307

Je to normální, že lidi odsouzení, a to je už jedno za co, si vymyslí svoji verzi svého případu, kde v té své verzi vystupují jako zvůle a nespravedlnosti soudu. Oni podle své verze jsou oběti kopmlotu. Málo kdy je možné se potkat s odsouzeným, který řekne, ano udělal jsem to a za to sedím. To je opravdová vzácnost.

+1/−1
23.2.2017 18:43

M25i71r35o16s35l15a47v 95K32u91l64h70a69v61ý 5329202861

Pane Kindle, četl jsem Vaši diskusi níže a nesouhlasím s Vámi.

1) V dopise na rozloučenou se zpravidla nelže. Jsou výjimky, ale to celoživotních grázlů k pohledání.

2) To nejdůležitější v jeho případu je kvalifikace tr. činu; k tomu však potřebujeme spis; takže každé vyjádření je spekulace. ta, která mu byla přisouzena je: úmyslný pokus zabít! Výstřel do země a do život přímo neohrožující části dveří (dle aktéra omylem) o úmyslu nesvědčí. Tady doufám, že byla provedena rekonstrukce.

3) Pokud nebyly rozptýleny pochybnosti o jasném úmyslu, pak je oprávněné se domnívat, že rozsudek je exemplární potrestání pro odstrašení budoucích násilníků, kteří by chtěli bránit exekutorské práci.

4) Chování pana Janoty během celého vyšetřování jako řádně pracujícího se snahou dluhy splácet atd. nenaznačují násilnickou povahu a časová linka osudného dne (po noční směně) nabízí úvahu o pravdivé výpovědi o zmatení při probuzení z čerstvě zaujatého hlubokého spánku. Doufám, že lékaři a psychologové se u soudu vyjádřili.

Všichni zde diskutující včetně mne jsou v informační nouzi, takže jediným hmatatelným faktem je, adminem porušené poslední přání pana Janoty.

+1/0
23.2.2017 21:11

A41n86t62o51n62í67n 57T16i95c18h68e84r52a 6256928813826

Nevidím nejmenší důvod, proč by se v dopise na rozloučenou nemohlo lhát.

Doporučuji návštěvu jakékoliv věznice a přátelský rozhovor s obyvateli. Garantuji vám, že tolik slušných a absolutně nevinných lidí jste ještě pohromadě neviděl.

0/0
24.2.2017 13:15

Š11t56ě52p31á39n 16K37o29p28ř62i96v84a 6589275765802

Nechci prilis polemizovat, neznal jsem ho, jen si myslim, ze kdyz uz se rozhodne k takovemu cinu, obelhavani sebe sama jde stranou. Ale jak pisu, neznal jsem ho. Jenom mi ten jeho popis prijde jako uplne nejpravdepodobnejsi ze vsech.

+1/0
23.2.2017 17:22

J85i47ř89í 61K66i57n24d29l 2198277453627

Jak jej exekutor ohrožoval na životě ?

+1/0
23.2.2017 18:44

M52i16l97a81n 87S67t15e78h88l56í34k 7590429323101

Myslím si, že je úplně jedno, jestli exekutoři vtrhli do bytu pana Janoty v osm ráno, nebo ve dvě v noci. Já se nemohu smířit s tím, že vůbec mají právo bez přítomnosti policie otevřít násilím byt a vniknout do něj. Kdyby na ně v panice vystřelil v okamžiku, kdy mu vlezli do ložnice a probudili ho, nikdo by se tomu nemohl divit a možná by měl i mnohem více šancí na nižší, nebo žádný trest. Tak, jak to podle svého vlastní líčení provedl, mnoho možností na obhajobu neměl. Pokud exekutorům pohrozil pistolí a oni opustili jeho byt a pak s ním komunikovali skrze zavřené venkovní dveře, nehrozilo mu už žádné bezprostřední nebezpečí a měl i čas se trochu zkonzolidovat, takže život ohrožující střelba skrze dveře bytu už byla zcela zbytečná.

+1/0
23.2.2017 16:58
Foto

J69i71ř56í 78H40e87r98m14á34n41e24k 4356852372430

Ano, to právo jednoznačně mají.

0/0
23.2.2017 17:11

Š13t93ě53p83á22n 30K80o19p27ř53i48v87a 6339615875572

Podle jeho blogu v dobe strelby nevedel,ze se jedna o exekutory. Pokud by to vedel, nema obhajobu zadnou. Jestli to opravdu nevedel, je beztrestny.

0/0
23.2.2017 17:13

M38i66l86a52n 71S40t85e57h62l48í81k 7660679613811

Ale když jim pohrozil pistolí, vypadli z bytu a komunikovali s ním skrze venkovní dveře. Tady už lze těžko mluvit o trvajícím útoku, či ohrožení života. Nehledě k tomu, že už se od nich mezitím nejspíš i dozvěděl, že nejde o zloděje.

+1/0
23.2.2017 17:20

Š77t45ě84p62á79n 75K29o12p29ř59i54v12a 6399525635462

V jeho predposlednim blogu se o komunikaci nepise. Asi to tvrdili exekutori. Pravdepodobne to ale je, to je fakt.

0/0
23.2.2017 17:24

Š25t76ě12p57á47n 42K64o12p26ř45i89v44a 6409625225572

Vychazim z jeho popisu v blogu. Tam o zadne komunikaci nic nepise. Jedine, zeby v panice prilis nevnimal a jednalo by se pouze o jednostranne sdeleni exekutoru. Nevim. Kazdopadne bych se v kuzi exekutora nevracel bez PČR do bytu chlapa se zbrani v ruce.

+1/0
23.2.2017 17:29

J44i75ř13í 12K70i80n22d37l 2368477373977

Exekutoři ,než začali otevírat byt, tak se představili, jako exekuce. Jak jsem četl výňatek ze soudní spisu, tak když otevřeli byt a vstoupili do bytu čekal tam na ně pan Janota a po exekutorovi vystřelil a minul je o 15 cm. Pak se v bytě zabarigádoval a až po vyjednávání se zásahovou jednotkou Policie ČR odevzdal zbraň a vzdal se.

+1/0
23.2.2017 18:17

D69a10n43a 93T26e33n15z63l19e24r 5480222425673

Oni stojí na chodbě, on uvnitř spí. Oni se mu na chodbě představí. Jsem jediná, kdo v tom vidí rozpor?

Kde se dá najít ten spis?

Víte, když by ke mně přišli exekutorové, venku si navzájem sdělili, že mi právě sdělují, že jsou exekuce, pak se mi vloupali do bytu - mít zbraň, tak střílím také. A můj pes by to jistě také nepochopil... A kdybych minula já, pes se nemine. Z toho mě dost mrazí. Ta exekuční praxe není normální a měla by se změnit. Mají chodit s policií, pak je situace jasná.

Pan Janota opravdu nepůsobil dojmem hrozného gangstera. Spíš velice, velice zoufalého člověka, kterému se stalo bezpráví.

0/0
24.2.2017 7:43

J26i89ř40í 88K48i16n12d19l 2368367493917

Ministersto spravedlnosti : Exekutor má ze zákona oprávnění dostat se do bytu i bez účasti majitele nebo nájemce bytu. „Exekutor může vykonat prohlídku bytu i si byt otevřít bez účasti majitele bytu. Účast policie se nevyžaduje. Z občanského soudního řádu nicméně podle ní vyplývá, že „je-li to potřebné, přibere ten, kdo provádí soupis movitých věcí, k úkonu vhodnou osobu, podle možnosti zástupce obce.“ „Po skončení prohlídky musí (exekuční vykonavatel) dveře uzamknout a klíče, není-li možné je ihned předat povinnému, uložit na vhodném, dosažitelném místě a povinného o tom vyrozumět například vzkazem v poštovní schránce či na dveřích.

0/0
23.2.2017 18:13
Foto

O65t13t48o 75Č20e20r44n94ý 3125825517732

Vám se to zdá normální? Ve Švédsku fungují státní exekutoři, kteří se fakt ohlásí, domluví čas a přijdou. Zjistí, např. že v bytě není nic, co by stálo za námahu, tak odejdou. To ostatní, nemovitosti, atd., se řeší soudně. Dluh se většinou maže při dosažení důchodu. Toto je případě nezaplacení celního dluhu. Tu a tam jsem pro šv. celní úřad překládal, pokud byli zapleteni čsl. občané. Poplatky za úkon exekutorů jsou jednorázové a odpovídají času tam stráveného. K dluhu se připočítává jen základní úrok. Pak to může nějak fungovat. Ale tady se lidé topí v závazcích nad uznaný dluh, tedy jistinu. První peníze jdou exekutorovi, teprve co zbude jde věřiteli. Totální vymaštěnost.

+1/0
23.2.2017 20:25

P21e35t98r 13S42k95á62c70e44l 6544909809

Co sdělí min.spravedlnosti je svaté? Již jen figura ministra dává tušit, kam směřuje, že? Ke spravedlnosti to ale určitě není...R^

0/0
1.3.2017 21:17

J48i86ř41í 34K88i42n72d92l 2118597293657

Bože ! To je jak pes jitrnice zešral. Pan Janota, podle toho co je z případu známé, nikomu nehorozil. Ani mu nelezli do ložnice. To jste vyčetl kde ? Kdyby hrozil, tak vezme exekutor roha, ale on ihned začal střílet na exekutora, kterého naštěstí minul.

0/0
23.2.2017 20:28

M86i98l14a14n 27S39t84e73h25l28í62k 7490129683231

Vycházím ze svědectví pana Janoty v jeho předposledním článku:

Ze spaní mne probudil zvláštní zvuk. Přinutilo mne to vstát. V polospánku jsem zajistil západku dveří od pokoje. A v tom jsem uslyšel kroky a hlasy nejméně dvou osob, které se pohybovaly v předsíni mého bytu. Jejich hlasy jsem slyšel, ale v psychickém stavu v jakém jsem se nacházel, tedy vyděšen k smrti, jsem nevnímal smysl či význam jejich slov. Rychle jsem se obléknul a ve strachu o svůj život jsem vytáhnul svou legálně drženou zbraň. Cizí osoby se pohybovaly v mém bytě a pokoušely se násilím dostat ke mně do pokoje. Ve strachu o své zdraví a život jsem natáhnul závěr své téměř 70 let staré pistole Browning ráže 6,35 mm, a připravil se ke střelbě. Zamířil jsem na otevírající se dveře za kterými stáli dva neznámí muži. Oba dva se lekli a utekli mimo byt.

Zdroj:http://janota.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=588297

0/0
24.2.2017 9:36

M72i65r15o47s73l31a10v 88M77u84d54r61a 6389887500232

Nečetl jsem celou diskuzi, možná se na to již někdo ptal, ale jak jste přišel na to, že exekutoři přišli ve dvě noci? Sám pan Janota psal, že přišel domů po noční a asi v půl osmé šel spát, pak ho vzbudil hluk.

+2/0
23.2.2017 15:47
Foto

J90i68ř21í 13H38e90r44m40á59n79e74k 4616842472380

Zdánlivě ve dvě v noci. Pan Janota přišel ráno z noční, usnul a když přišli exekutoři, tak "měl půlnoc", i když bylo dopoledne.

+3/−1
23.2.2017 16:09

M64i75r69o17s87l62a84v 97M64u97d30r28a 6589657110942

Musíte za každou cenu něco plácnout i když je to blbina?

Autor jasně píše, že exekutoři přišli ve dvě v noci, nikoliv, že pan Janota mohl mít pocit že je půlnoc!

0/−3
23.2.2017 16:17
Foto

Z11d36e93n37ě98k 40M31a37t35u55š67k98a 7688256515496

obávám se, že tentokrát má pan Hermánek pravdu.

+3/0
23.2.2017 16:33

M29i78l91a31n 11S86t37e92h13l22í81k 7190429783381

Tady ovšem nejde o to, jak se cítil pan Janota, ale o to, kdy tam vtrhli exekutoři.

+1/0
23.2.2017 16:40
Foto

J63i56ř72í 35H90e19r38m34á54n41e80k 4416942852380

Dopoledne.

+1/0
23.2.2017 16:44

M49i56r79o98s79l73a79v 92M45u73d43r89a 6259267310882

Přesně tak. A na tomto údaji postavil bloger hlavní konstrukci svého článku.

0/0
23.2.2017 16:50

J58i96ř90í 20K35i43n33d41l 2218947343597

Měl půlnoc a šel si pro pistoli tu nabil a čekal až mu exekutor vleze do bytu. Ale měl stále půlnoc.

0/−1
23.2.2017 16:19
Foto

J49i68ř90í 50H64e63r64m11á20n61e14k 4576702202980

Ano, obhajoba pana Janoty byla velmi, velmi slabá.

+1/0
23.2.2017 16:45

M90a11r92t22i12n 65P81r83á50š83e60k 8945261240683

Maximálníé za co mohl být popotahován je pokus o zabití v nepřiměřené obraně.. a max podmínka. ale tohle to byla justiční SYSTÉMOVÁ POMSTA.

+3/−3
23.2.2017 15:39

J13i55ř23í 40K34i53n32d77l 2368597243207

Pane Prášku jděte se vycpat s těmi názory. Trestní zákoník a trestní řád jste neviděl ani z rychlíku. Blábolíte totální hlouposti.

+1/−2
23.2.2017 15:43

J36a54r48o30s98l35a51v 32V48a98v91ř68í77n64e28k 8160890693477

Vy ano?

+1/−1
23.2.2017 16:54

J49i41ř17í 16K89i27n45d66l 2758237743437

Nepřiměřená obrana ? Kdo napadl pana Janotu, že se musel bránit střelbou ? Když už mluvíte o nepřiměřené obraně. Jinak nutná obrana je čin, jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný trestním zákonem, není trestným činem. Ono něco takového hrozilo ?

+1/0
23.2.2017 18:21

J96i91ř38í 36N45o29s84e34k 1528927751696

S pane Janotou jsem se názorově téměř ve všem rozcházel, ale většinu jeho blogů jsem aspoň zběžně četl, protože byl vzdělaný a aspoň se snažil argumentovat.

Pana Janotu však respektuji jako člověka, lidskou bytost se svobodnou vůlí, kterou mu zde na blogu posmrtně upřeli.

A to se mi příčí a nikdo mě nepřesvědčí o opaku.

+9/0
23.2.2017 15:29

V20l86a44d75i15m46í42r 18S87t19u81d13e29n63ý 5308838425590

Nevím, zda nebudu za tuto otázku nemilosrdně zmínusován, ale v čem konkrétně spočívá páně Janotovo hrdinství?

+3/−3
23.2.2017 14:41

J38i57ř14í 11K10i39n50d28l 2978317653267

Pan Janota je opravdu hrdina chybělo pouhých tři čtvrtě metru a exekutor byl na pravdě boží. Pokud vím exekutor je chráněn jako úřední osoba a střílet po exekutorovi, tak to je už to poslední. Jinak Vrchní soud rozsudek, kde hrozil trest odnětí svobody v délce 15 až 20 let, případně i výjimečný trest potvrdil v dolní hranici to je 12 let. Niž už jít nemohl.

+1/−4
23.2.2017 14:29

J53a73r71o95s29l55a51v 40N29á43p14r85s33t24e87k 6195726

A vy jste četl policejní spis?

+1/0
23.2.2017 14:42

J24i44ř51í 74K24i45n70d68l 2198577923567

Ne nečetl, ale četl jsem tisk, sledoval televizi. Také jsem četl prohlášení Vrchního soudu.

+1/−2
23.2.2017 14:45

D16a25n76a 90T44e45n20z17l10e18r 5780532235253

Neliší se vražda od zabití plánováním? Takže soudy vlastně potvrdily, že pan Janota

a) se schválně zadlužil

b) dluhy schválně neplatil

c) aby na něj poslali exekutora

d) aby ho vlákal do svého bytu

e) aby ho tam pak mohl zákeřně zastřelit

Tak trošku mě mrazí při pocitu, že tohle se nám prodává jako právní stát. :-/

+10/−3
23.2.2017 14:43

J33i71ř80í 86K22i29n77d13l 2628797893127

Pan Janota si půjčoval peníze a přitom věděl, že je nemůže splatit. Na výzvy k zapalcení dluhu nereagoval. Dostal upozornění, že bude provedena exukuce jeho majetku. Nereagoval. Dostavili se exekutoři, na zvonění a bouchání neregoval a věděl, že se jedná o exekutory, protože se tak po celou dobu představovali. Po upozonění, že pokud neotevře bude byt vypáčen opět neragoval. Takže exekutoři podle zákona byt vypáčili. Jakmile vstoupili do bytu, začal pan Janota střílet po exekutorech. Jednoho minul o tříčtvrtě metru. Exekutoři z bytu utekli. Pan Janota se v bytě zabarikádoval a po delší době otevřel a Policii odevzdal zbraň. Vrchní soud jeho dovolání zamítl a trest potvrdil. U soudu pan Janota potvrdil, že se exekutoři chovali slušně a koretně a omluvil se jim. Střílet po exekutorovi a po jakékoliv osobě je trestné Navíc exekutor je chráněn jako úřední osoba. Soud mu dal nejnižší možný trest jaký dát mohl.

+2/−3
23.2.2017 14:56

D18a12n12a 85T71e61n93z33l14e66r 5230502865133

To, co udělal je nepřiměřená obrana. Nikoho nezranil. Normálně měl dostat podmínku. Tohle byla zvůle. To, že střílel po exekutorech a věděl, kdo to je, to víte ze spisu? On totiž celou věc líčí v blogu jinak. Proč by psal do blogu něco jiného, než co říkal u soudu? Vždyť už soud dávno proběhl a pokud by se chtěl chránit lží, tak to udělal už u soudu. Nedává to smysl, že by se u soudu neobhajoval a obhajoval se až v blogu.

+5/−2
23.2.2017 16:42
Foto

J80i19ř63í 45H90e37r59m89á73n89e80k 4966372252520

To, bohužel, nebyla nepřiměřená obrana.

+1/−1
23.2.2017 17:15

J52i44ř85í 87K36i43n17d30l 2378567833297

Pane Tenzler, víte co je to nutná obrana, když mluvíte o nepřiměřené obraně ? Podle všeho nevíte. Exekutor než se začně do bytu dobývat, tak se představí a to několikrát. Takže to věděl. Pokud si pamatuji z toho co jsem četl věděl to celý dům co děje. On se u soudu obhajoval, ale soud mu to na základě zjištěných skutečností neuvěřil. To ani odvolací soud. Mně je pana Janoty je osobně líto. Dokážu se do jeho pocítů vžít. Jemu se začalo všechno v životě hroutit. Neuspěl ve volbách do toho dluhy, které nedokázal řešit, exekuce, exekutoři a potom přišel jeho zkrat. Chápu, že pro něj to musel být šílená představa, že půjde do vězení na tolik let. Tolik let ztraceného života. To ,ale jej neomlouvá z toho, co udělal. Někdo by se k věci postavil tak, že by řekl, ano udělal jsem malér, ale já se z toho dokáži vyhrabat. Budu ve vězení sekat latinu a po určité době požádám o prominutí trestu a začnu znova. Holt jsme každý jiný.

+2/0
23.2.2017 18:31
Foto

O19t57t20o 30Č92e83r40n20ý 3235675717522

No jo, to je dokonce na plus až na to, že z vězení vyjde po 2/3 trestu. Do dluhů spadnete, ale ne každý je schopen se z nich vyhrabat, i když se snaží. Problém je jinde, Výška odměn. Ty jsou tak vysoké, že se maximálně zaplatí ty a dlužník nemá nic a věřitel také ne. Pouze exekutor. Půjčování je stejné riziko jako podnikání a je třeba s tím počítat. Když krachne podnik, vezme se jen to, co tam zůstane, protože nekrachuje podnik, který prosperuje. A dodavatelé? Zůstanou bez peněz, po čase si něco odepíší. Toť vše. Ale za soukromým dlužníkem je osud, často rodina atd. Tady by se mělo postupovat případ od případu a ne člověka likvidovat.

+3/0
23.2.2017 20:32
Foto

O40t22t43o 21Č31e88r43n45ý 3515795687802

Myslím, že za použití dalších polehčujících okolností se mohlo jít až na 5 let.

+5/0
23.2.2017 15:32



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.